Mick Desmond är media- och försäljningschef på Wimbledon och ansvarar för ”allt som har att göra med kommunikation, intäkter, affärspartner samt relationen med radio- och tv-bolag”.
Publicerat den 02 augusti 17
Mick Desmond är media- och försäljningschef på Wimbledon och ansvarar för ”allt som har att göra med kommunikation, intäkter, affärspartner samt relationen med radio- och tv-bolag”.
”Vi skapar alla typer av innehåll, och inte bara sådant som handlar om tennis: vad händer på The Royal Box (den kungliga läkaren), mat, mode, de kändisar som kommer på matcherna ...” Kort och gott: Wimbledon måste ständigt förändras, för att kunna fortsätta att vara just Wimbledon.
En ståndpunkt som berättar historien om den bestående och ständiga framgången hos den äldsta och mest prestigefyllda Grand Slam-turneringen i världen.
Det är ett jobb med extremt många aspekter, ett som kräver kunskap om hur man balanserar innovation och tradition, för att hålla jämna steg med tiden, utan att förändra turneringens själ. ”Ett slående exempel”, berättar han för oss samtidigt som han tar en cappuccino gjord på Lavazza-kaffe, ”tillhandahålls av våra digitala plattformar. De är populära bland den yngre målgruppen eftersom dessa gör att de kan följa Wimbledon var och när de vill”.