Koncernen
Den familjeledda styrelsen ger stabilitet och stöder en långsiktig, värdeorienterad affärsmetod.

Strukturen

Under de senaste åren har Lavazza-koncernen inlett en internationell utvecklingsprocess som har som syfte att stärka koncernens oberoende samt dess förmåga att konkurrera på global nivå

Dotterbolagen
lavazza-le-consociate-m
  • +90

    Länder där Lavazza finns

  • +4 000

    Partners

  • +50

    Utbildningscentrum över hela världen

  • 64 %

    Av intäkterna genereras från marknader utanför Italien

  • 37 %

    Ledare inom detaljhandeln i Italien med en marknadsandel efter värdet

  • 1,87 mld Euro

    Nettointäkter: upp 9,3 % jämfört med 1,71 miljarder euro år 2017

  • Nr 38

    på Reputation Institutes ranking Global RepTrak® 2019 över de 100 största varumärkena i världen

Koncernens övriga varumärken
lavazza-chi-siamo-il-gruppo-loghi-slider
Våra kontor och distributörer
FILTRERA EFTER

Rapport och redovisning

Se Lavazza-koncernens årsresultat för 2018.

LADDA NER REDOVISNINGEN